Tuesday 14 August 2012

HEBAT KE BERNARD DAN UPKONYA?



KOTA KINABALU : Presiden Pertubuhan Pasokmomogun Kadazandusun Murut Bersatu (UPKO) Tan Sri Bernard Dompok yakin Barisan Nasional (BN) akan mengekalkan kemenangan pada pilihan raya umum akan datang, terutama pada pilihan raya negeri Sabah.

Katanya berdasarkan sokongan rakyat, Sabah kekal sebagai kubu kuat BN dan sejajar dengan itu, beliau menyeru mereka, terutama masyarakat Kadazandusun Murut (KDM), supaya terus bersama BN demi kebaikan mereka.
“Memang tidak diragukan bahawa BN kuat di Sabah, tapi tidak boleh dinafikan akan ada cabaran di kawasan bandar dan sub bandar.

“Tapi, saya yakin BN akhirnya akan menang pada pilihan raya akan datang,” katanya pada majlis berbuka puasa dan penyampaian sumbangan Ramadan 1 Malaysia di Kompleks Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan (KPKK) di Kepayan, dekat sini malam tadi.

Dompok, yang juga Menteri Perusahaan Utama dan Komoditi, menyangkal dakwaan bekas Timbalan Presiden Upko, Datuk Wilfred Bumburing bahawa 40 peratus pemimpin UPKO meninggalkan parti itu untuk menyertai Pakatan.

Dulu di Parlimen Ranau sudah hampir tenggelam. Apabila rakyat menolaknya di Ranau maka beliau ke Parlimen Penampang. Apakah hebatnya Bernard di Penampang? Realitinya....

TAN SRI BERNARD DOMPOK  HANYA MAJORITI 3,063
EDWARD YANG NYAWA NYAWA IKAN

PETER DALAM BAHAYA

Pengajaran: Jangan sombong nanti kalah,

No comments: