Tuesday 10 April 2012

SKANDAL BALAK MAKIN TERBONGKAR?


oleh: Anif bin Osman

Sinar Harian

Pembangkang mendakwa mempunyai bukti berhubung skandal penyelewengan balak dan dana rakyat yang membabitkan Ketua Menteri Sabah, Menteri Luar dan Peguam Negara.

Pengarah Strategi PKR, Mohd Rafizi Ramli berkata, mereka mempunyai dokumen urus niaga, penyata bank dan surat pengakuan seorang lelaki yang sanggup menjadi saksi yang dihantar kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).


Strategi pembangkang dibawah modus operandi pendedahan seumpama ini nampaknya sentiasa mendatangkan kesan sebagaimana mereka mendedahkan NFC dan lain-lain kes.Benar atau tidak benar mungkin satu persoalan tetapi cara menyampai di media dan blog ternyata tidak mampu menutup atau menahan dari perkara ini disebar luaskan.


Saya menjangkakan jika mereka berterusan dengan kaedah pendedahan secara dramatik dokumen yang mereka ada (jika benar) ia tentu akan memberi kesan kepada UMNO Sabah amnya khususnya Musa Aman dan keluarganya. 



Lambat laun YAB PM akan terpaksa juga menoleh kes ini jika hentaman berterusan dengan pendedahan baru hari demi hari. Siapa sangka Sharizat Jalil boleh berundur. Mencipta persepsi itu ternyata mudah

klik sini berkaitan

Kita lihat sejauhmana mereka berjaya menepis pendedahan ini. Jika  Musa Aman dengan kaedah "silent' sebelum ini berjaya melenyapkan isu tentang diri, keluarga dan proksinya kini gelombang blog dan media cetak memainkannya bertubi-tubi. Seperti NFC akhirnya TV terlibat sama. Apakah asakannya mampu ditepis? Permainannya bermula apabila Anifah menafikan dirinya melalui Malaysiakini.com ... Hebat pancingan dan strategi Pakatan Rakyat. 

Pandangan: Musuh Musa Aman bukan sedikit di Sabah tu. 

No comments: