Friday 2 November 2012

PLOT DRAMA 'CHIA' MAKIN BERKEMBANG


Nampaknya bacaan saya PKR akan terus mendedahkan isu berkaitan Musa Aman menjadi benar. Kali ini plot drama Musa,Micheal Chia dan derma 40 juta semain berkembang dengan baik. 

Kita petik beberapa jalan cerita dan skrip drama ini dalam beberapa blog yang telah disiarkan. Mungkin Borneobullet.blogspot.com dan Sabahkini.net tentera upahan.... akan membantu menyelamatkan keadaan.

Tindakan Menteri Undang-undang Datuk Seri Mohd Nazri Abdul Aziz didakwa mempunyai konflik kepentingan apabila beliau memberitahu Parlimen bahawa ahli perniagaan Michael Chia telah dibersihkan daripada tuduhan rasuah, kerana mereka berdua dilihat sebagai kawan.

Hubungan antara kedua-duanya didakwa adalah dalam bentuk kenderaan SUV Hummer berwarna hitam, yang berharga lebih RM459,000, yang dimiliki oleh Chia dan mungkin telah digunakan oleh anak sulung Nazri, Nedim.

Dakwaan itu dibuat oleh Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli hari ini, yang menunjukkan satu salinan saman trafik yang dinyatakan pemiliknya  sebagai Chia Tien Woh dan gambar-gambar yang menunjukkan bahawa kenderaan itu kerap dikesan di kondo di mana Nedim tinggal (foto bawah).

Katanya, dalam satu kes rasuah berprofail tinggi dan pengubahan wang haram sebelum ini yang didakwa melibatkan seorang ketua menteri dan orang yang membersihkan nama ketua menteri Sabah dan Chia adalah menteri yang "kita telah ditemui bukti bahawa keluarganya telah mendapat... manfaat dari Chia".

"Jika ini bukan (rasuah), saya tidak tahu apa itu," kata Rafizi dalam sidang akhbar di lobi Parlimen, sambil menambah bahawa sekurang-kurangnya, terdapat persoalan konflik kepentingan di mana Nazri harus mengambil tanggungjawab politik dan moral.


Berikutan ini, pemberita bergegas ke pejabat Nazri untuk 
mendapatkan komennya di mana beliau menafikan sebarang konflik kepentingan.
Nazri menjelaskan bahawa jawapan bertulisnya kepada Parlimen mengenai perkara itu datangnya dari Pejabat Peguam Negara dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Di samping itu, secara berseloroh, beliau berkata, apa yang berlaku antara Chia dan anaknya tiada kena mengena dengannya kerana anaknya sudah dewasa.


Beliau memberitahu pemberita bahawa soalan tentang kebenaran dakwaan Rafizi bahawa Chia telah memberi sebuah kereta kepada Nedim, perlu dirujuk kepada kedua-dua mereka.

"Itulah antara anak saya dan Michael Chia ... Jika dia mahu beri Hummer atau Ferrari, itulah urusan Michael Chia."
Ada sesiapa yang nak mengucapkan tahniah?

Lain-lain


109 comments:

Anonymous said...

Mesti musa aman terkedu dengan kenyataan nazri..... Kan? Sekarang mesti mereka kata...... Kenapalah bodoh sangat

ami said...

PKR asyik mainkan isu ini seperti mereka mengetahui segalanya.

ami said...

kalau betul PKR ada bukti dari dulu lagi mereka sudah tunjuk.

ami said...

isu begini akan hangat dimainkan tapi seperti biasa semuanya tidak dibuktikan.

ami said...

banyak isu yang berlaku di Selangor, apa pula komen PKR mengenai isu2 yang berlaku di Selangor.

ami said...

selain itu persoalan jet mewah yang dinaiki Anwar masih lagi belum terjawab sehingga kini.

Anonymous said...

Pakatan Rakyat kalau bercakap kononnya merekalah yang paling bersih, paling tulus, paling adil.

Anonymous said...

hakikatnya byk penyelewengan pakatan lakukan.

Anonymous said...

Pencurian dan rompakan harta rakyat di Selangor bukan lagi dilakukan secara tersorok malahan ianya dilaksanakan secara terang-terangan.

Anonymous said...

seperti skandal pasir oleh kerajaan pakatan Selangor.

Anonymous said...

PKR dan DAP dikesan paling banyak menyalahgunakan dana negeri untuk kepentingan mereka.

Anonymous said...

bagi pembangkang sesuatu isu itu ada kene mengena dengan kerajaan BN dan lebih beruntung bagi mereka bagi mereka jika isu tersebut mempunyai nilai negatif.

Anonymous said...

sesuatu yang boleh memberi kelebihan politik kepada mereka, pembangkang tidak menunggu lama tetapi terus menerkam untuk menuduh kerajaan dan menconteng imej seburuk yang mungkin .

Anonymous said...

Anwar sehingga kini terus membisu mengenai dakwaan memiliki aset bernilai RM3 bilion dalam 20 akaun besar semasa menjadi Menteri Kewangan

Anonymous said...

Begitu juga di Selangor, Anwar membisu mengenai isu geran Selangorku berjumlah RM300 juta yang dpercayai adalah dana politik PKR yang dicuri daripada perbendahaan negeri.

Anonymous said...

kekayaan Azmin begitu luar biasa, dia perlu perjelaskan dari mana dia memiliki kekayaan tersebut.

Anonymous said...

Selain Azmin Ali, isterinya Shamsidar juga turut dikaitkan dengan dalam pemberian wang yang lumayan dan disediakan kereta yang lengkap dengan pemandu.

Anonymous said...

Azmin Ali membisu mengenai pemilikan wang, harta yang aset yang besar serta saham jutaan ringgit

Anonymous said...

Mengapa Rafizi tidak mengulas ataupun menegur kepimpinan PKR iaitu Anwar Ibrahim dan beberapa pimpinan PKR yang lain mengenai isu Pesawat Peribadi.

Anonymous said...

Di mana Rafizi dalam isu Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) ambil alih hutang Talam Corporation Bhd. (Talam)? Di mana Rafizi dalam isu RM3 bilion melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Menteri Kewangan?

Anonymous said...

Hakikatnya semakin banyak isu yang dibongkar oleh pembangkang, semakin rakyat sedar bahawa mereka sebenarnya amat terdesak atau ‘desperate’ untuk mencari populariti.

mantera said...

Rafizi mempersoal jawapan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz di dewan rakyat, dan mendakwa Nazri mengelirukan ahli dewan, apabila mengatakan bahawa ICAC Hong Kong telah membuat kesimpulan bahawa sumbangan RM40 juta bukan berunsur rasuah, dan ianya hanya melibatkan sumbangan

mantera said...

Nazri sebenarnya tidak mempunyai sebarang pengaruh terhadap SPRM atau kuasa untuk mengarahkan suruhanjaya itu menggugurkan mana-mana kes.

mantera said...

Nazri memberi jawapan di Dewan Rakyat tentang kes tersebut kerana dia sebagai menteri yang bertanggungjawab kerana itu adalah sebahagian daripada tugas dia.

mantera said...

Nazri hanya baca jawapan bertulis yang disediakan oleh Pejabat Peguam Negara dan SPRM atas kapasiti beliau sebagai menteri yang menjaga hal ehwal perundangan.

mantera said...

pihak ICAC Hong Kong berpuas hati berhubung siasatan terhadap wang RM 40 juta melalui siasatan badan itu di Sabah yang mengambil masa lebih sebulan.

mantera said...

Pihak ICAC Hong Kong telah menjalankan siasatan terperinci mengenai perjalanan wang tersebut, bermula daripada bagaimana wang itu dihantar ke akaun Umno.

mantera said...

siasatan ICAC dan kerjasama dengan SPRM, kedua-dua pihak bersetuju, bahawa wang RM40 juta itu tiada kaitan dengan Ketua Menteri Sabah- Datuk Musa Aman

Anonymous said...

Sejumlah 2,020 ibu tunggal pada Khamis memfailkan saman terhadap kerajaan negeri Selangor menuntut tunggakan RM10.9 juta kerana kegagalan kerajaan negeri menunaikan janji memberi elaun kepada semua ibu tunggal di Selangor seperti yang dijanjikannya dalam manifesto pilihan raya umum 2008. Saman difailkan oleh Tetuan Kamarudin & Partners di Mahkamah Tinggi di sini hari ini bagi pihak ibu tunggal di Selangor yang diketuai oleh Pengerusi Persatuan Ibu Tunggal Selangor Murtini Kasman.

Anonymous said...

Plaintif-plaintif mendakwa defendan kedua sebagai Ketua Eksekutif kepada defendan pertama telah menyalahgunakan kuasanya apabila tidak mengambil sebarang tindakan untuk memastikan defendan pertama membuat bayaran kepada plaintif dan golongan ibu tunggal di Selangor.

Anonymous said...

plaintif-plaintif menuntut sebanyak RM100 sebulan bagi setiap 2,020 ibu tunggal itu bagi tempoh 54 bulan (1 April 2008 hingga 30 Oktober 2012) menjadikan jumlah kesemua tuntutan mencecah RM10.9 juta daripada defendan pertama selain daripada kos.

Anonymous said...

Plaintif-plaintif juga memohon suatu perintah mengkehendaki defendan pertama mewujudkan satu skim dikenali sebagai Skim Bantuan Ibu Tunggal Selangor yang mempunyai garis panduan antaranya ialah bayaran elaun minimum adalah RM100 sebulan, mengadakan borang permohonan bayaran elaun ibu tunggal dan kaedah mendapatkan serta memulangkan borang permohonan.

Anonymous said...

Mereka memohon suatu perintah yang mengkehendaki defendan pertama dan kedua melantik sebuah jabatan atau agensi defendan pertama menguruskan Skim Bantuan Ibu Tunggal Selangor.

Anonymous said...

if there is no strong evidence to prove that it is corruption, then the case will surely close.

Anonymous said...

Anwar should be investigated for corruption.

Anonymous said...

I believe there are many pkr members who are involved in corruption. I dare rafizi to have sprm conduct an investigation on them.

Anonymous said...

rafizi has gone too far this time. making false allegation and even provide proof that could not even help out in the case. what was rafizi thinking??

Anonymous said...

PKR need 3 weeks to make up or create evidence so they could have the case look like it is link to corruption.

Jujai said...

Rafizi ke Hong Kong hanya untuk makan angin

RAFIZI KE HONG KONG SEKADAR UNTUK MEMPERBODOHKAN ICAC.. KENAPA MINTA 3 MINGGU DEDAHKAN BUKTI?

Menurut delegasi PKR, mereka percaya bahawa ketiga-tiga bukti baru ini mengesahkan bahawa dakwaan pihak berkuasa Malaysia yang mengatakan wang RM40 juta itu merupakan derma kepada Umno adalah tidak benar, dan mereka berharap ICAC dapat membuka semula kes RM40 juta membabitkan Dato’ Seri Musa Aman. Selain itu, delegasi PKR juga telah bersetuju untuk menyerahkan lebih banyak bukti termasuklah bukti transaksi di Hong Kong kepada ICAC dalam tempoh tiga minggu akan datang untuk membantu siasatan ICAC.

AGAKNYA RAFIZI DIHALAU OLEH ICAC KERANA MEMBAWA "BUKTI" YANG TIDAK MASUK AKAL

Jujai said...

RAFIZI KE HONG KONG SEKADAR UNTUK MEMPERBODOHKAN ICAC.. KENAPA MINTA 3 MINGGU DEDAHKAN BUKTI?

ingatkan Rafizi benar-benar dedahkan bukti dalam bentuk dokumen, resit, bank statement, gambar, video atau sebagainya, rupanya dia hanya petik kenyataan Lajim dan Bumburing dan menggambarkan kenyataan itu adalah bukti yang mewajarkan pihak ICAC membuka semula kes RM40 juta?

AGAKNYA RAFIZI DIHALAU OLEH ICAC KERANA MEMBAWA "BUKTI" YANG TIDAK MASUK AKAL

Jujai said...

RAFIZI KE HONG KONG SEKADAR UNTUK MEMPERBODOHKAN ICAC.. KENAPA MINTA 3 MINGGU DEDAHKAN BUKTI?

Belum reda lagi isu Rafizi terkantoi dalam sidang media beliau sendiri dimana beliau membuat pendedahan video Hummer yang tidak nampakpun kelibat pihak tertuduh berada dalam Hummer berkenaan. Selepas beliau gagal memperbodohkan wartawan, kini beliau ke Hong Kong pula untuk memperbodohkan pegawai-pegawai ICAC.

AGAKNYA RAFIZI DIHALAU OLEH ICAC KERANA MEMBAWA "BUKTI" YANG TIDAK MASUK AKAL

Jujai said...

RAFIZI KE HONG KONG SEKADAR UNTUK MEMPERBODOHKAN ICAC.. KENAPA MINTA 3 MINGGU DEDAHKAN BUKTI?

Jauh-jauh dia datang, dari Malaysia ke Hong Kong, hanya 3 "bukti" itu saja yang dia bawa? Dia ke Hong Kong semata-mata untuk makan angin ka? Boleh percaya ka bila Rafizi cakap akan menyerahkan lebih banyak bahan bukti dalam tempoh 3 minggu?

AGAKNYA RAFIZI DIHALAU OLEH ICAC KERANA MEMBAWA "BUKTI" YANG TIDAK MASUK AKAL

Jujai said...

RAFIZI KE HONG KONG SEKADAR UNTUK MEMPERBODOHKAN ICAC.. KENAPA MINTA 3 MINGGU DEDAHKAN BUKTI?

jika benar bukti-bukti itu ada dalam simpanan beliau, kenapa tidak serahkan saja hari ini? Sepatutnya Rafizi berterus terang kepada pihak ICAC bahawa buat masa ini beliau tidak mempunyai apa-apa bukti selain dari kenyataan dua ekor katak dan video Hummer yang telah gagal menarik minat wartawan di negara ini.

AGAKNYA RAFIZI DIHALAU OLEH ICAC KERANA MEMBAWA "BUKTI" YANG TIDAK MASUK AKAL

Jujai said...

RAFIZI KE HONG KONG SEKADAR UNTUK MEMPERBODOHKAN ICAC.. KENAPA MINTA 3 MINGGU DEDAHKAN BUKTI?

Kenyataan Lajim dan Bumburing tidak boleh dianggap sebagai bahan bukti, lebih-lebih lagi ketika kedua-dua ahli politik ini mempunyai kepentingan dengan parti politik Pakatan Rakyat. Sudah tentulah Lajim dan Bumbring akan membuat kenyataan yang memburuk-burukkan kerajaan BN. Malah, kedua-dua katak ini juga tidak pernah mendedahkan bukti bahawa wang itu dimasukkan ke akaun peribadi menteri. Jesteru, Bagaimana Rafizi boleh anggap kenyataan itu sebagai bukti?

AGAKNYA RAFIZI DIHALAU OLEH ICAC KERANA MEMBAWA "BUKTI" YANG TIDAK MASUK AKAL

Jujai said...

RAFIZI KE HONG KONG SEKADAR UNTUK MEMPERBODOHKAN ICAC.. KENAPA MINTA 3 MINGGU DEDAHKAN BUKTI?

Nampaknya Rafizi begitu obses dengan kerja yang direka oleh parti beliau sendiri sehinggakan saban hari tidak ada perkara lain yang difikirkannya selain dari berusaha untuk mencari kesalahan UMNO dan Barisan Nasional. Namun sesuatu yang amat-amat perlu rakyat ketahui adalah dalam kesibukan Rafizi berusaha mencari dan mendedahkan kepincangan ataupun apa yang beliau faham sebagai penyelewengan pernahkah anda semua terfikir mengapa agaknya Rafizi berbuat demikian?

AGAKNYA RAFIZI DIHALAU OLEH ICAC KERANA MEMBAWA "BUKTI" YANG TIDAK MASUK AKAL

Jujai said...

RAFIZI KE HONG KONG SEKADAR UNTUK MEMPERBODOHKAN ICAC.. KENAPA MINTA 3 MINGGU DEDAHKAN BUKTI?

Tahukah Rafizi bahawa rakyat juga ingin mengetahui berapa nilai sewaan jet peribadi yang dinaiki oleh Anwar? Jika harga jet itu sudah mencecah USD39 juta, sudah tentu nilai sewaannya juga berlipat kali ganda lebih tinggi dari harga tiket MAS atau Airasia. Dari mana datangnya dana untuk membiayai kos penerbangan jet itu?

AGAKNYA RAFIZI DIHALAU OLEH ICAC KERANA MEMBAWA "BUKTI" YANG TIDAK MASUK AKAL

Jujai said...

RAFIZI KE HONG KONG SEKADAR UNTUK MEMPERBODOHKAN ICAC.. KENAPA MINTA 3 MINGGU DEDAHKAN BUKTI?

Tahukah Rafizi bahawa rakyat juga mahu mengetahui dari mana datangnya dana untuk membeli sebuah bas mewah yang didaftarkan dibawah nama Khalid Ibrahim? Dan turut menjadi persoalan, kenapa tandas dalam bas tersebut perlu mempunyai ruang yang besar hingga boleh memuatkan dua orang dalam satu-satu masa?

AGAKNYA RAFIZI DIHALAU OLEH ICAC KERANA MEMBAWA "BUKTI" YANG TIDAK MASUK AKAL

Jujai said...

RAFIZI KE HONG KONG SEKADAR UNTUK MEMPERBODOHKAN ICAC.. KENAPA MINTA 3 MINGGU DEDAHKAN BUKTI?

Bagimana dengan kereta Ferrari milik Azmin Ali? Azmin sendiri pernah mengaku bahawa kemewahan beliau datangnya dari Tauke Wong, tauke balak dari Sarawak. Namun itu dahulu. Kini, Azmin lebih “advance” kerana memiliki sumber dana dari luar negara. Khabarnya dari puak-puak Yahudi dan Zionis yang menyokong Anwar.

AGAKNYA RAFIZI DIHALAU OLEH ICAC KERANA MEMBAWA "BUKTI" YANG TIDAK MASUK AKAL

Jujai said...

RAFIZI KE HONG KONG SEKADAR UNTUK MEMPERBODOHKAN ICAC.. KENAPA MINTA 3 MINGGU DEDAHKAN BUKTI?

Dan satu lagi pendedahan terbaru oleh blogger pro BN berkenaan dengan kekayaan luar biasa seorang ahli parlimen PKR iaitu Zuraida Kamaruddin yang mampu memiliki koleksi kereta seperti VOLVO XC90 2.5 T, Toyota Hilux Double Cab 2.5 AT, Toyota Hilux Double Cab 3.0 AT dan Mercedes Benz E240. jika harga keempat-empat kereta ini disatukan, nilainya lebih tinggi dari Hummer.

AGAKNYA RAFIZI DIHALAU OLEH ICAC KERANA MEMBAWA "BUKTI" YANG TIDAK MASUK AKAL

Anonymous said...

Penguatkuasa anti-rasuah Hong Kong menulis secara peribadi kepada Datuk Musa Aman pada Disember lepas untuk memaklumkan Ketua Menteri Sabah itu bahawa beliau tidak lagi disiasat untuk tuduhan rasuah RM40 juta — sumbangan kepada Umno negeri tersebut, menurut surat yang ditunjukkan kepada The Malaysian Insider.

Anonymous said...

Dalam surat pada 22 Disember 2012, Suruhanjaya Bebas Pencegahan Rasuah (ICAC) menjelaskan kepada ketua menteri itu mereka memulakan siasatan selepas menerima aduan terhadapnya, sambil menambah bahawa ini dikehendaki oleh undang-undang Hong Kong berkenaan dengan rasuah.

Anonymous said...

Tetapi agensi itu berkata bahawa selepas melengkapkan siasatan dan memfailkan laporan kepada Jawatankuasa Semakan Operasi (ORC), kedua-dua jawatankuasa dan Pesuruhjaya ICAC bersetuju untuk tidak meneruskan lagi penyiasatan “di atas asas fakta sudah diketahui”.

Anonymous said...

Surat, yang menggunakan kepala surat ICAC, ditandatangani oleh Ketua penyiasat Tso Wai-Yan dan ditujukan kepada Musa di alamatkan ke pejabat beliau di Kota Kinabalu. Tiada individu lain diberi salinan dokumen itu.

Anonymous said...

Setiausaha BN Sabah Datuk Abdul Rahman Dahlan menunjukkan kepada The Malaysian Insider gambar surat tersebut daripada iPad, sambil berkata satu halaman surat-menyurat boleh mempertahankan Musa dan Umno terhadap dakwaan daripada pemimpin pembangkang mengenai skandal tersebut menjelang pilihan raya akan datang.

Anonymous said...

Pemimpin Umno negeri dijangka menghadapi persoalan di perhimpunan agung Umno mulai esok, walaupun mengeluarkan penafian pada hujung minggu.

Anonymous said...

Abdul Rahman menegaskan bahawa surat itu adalah peribadi dan sulit kerana ianya hanya ditujukan kepada Musa, menunjukkan bahawa agensi telah bertindak secara bebas tanpa sebarang gangguan dari pihak luar.

Anonymous said...

“ICAC profesional. Tiada seorang pun diberikan salinan surat tersebut. Mereka menghormati hak tertuduh untuk kerahsiaan,” Abdul Rahman (gambar kanan) memberitahu The Malaysian Insider.

Anonymous said...

Ahli parlimen Kota Belud pada mulanya berjanji untuk mendedahkan surat pada sidang akhbar Khamis lepas tetapi berkata bahawa nasihat daripada peguam, salinan fizikal dokumen akan disimpan buat masa sekarang dan digunakan sebagai “senjata” Umno Sabah untuk membuktikan Musa tidak bersalah.

Anonymous said...

Beliau berkata, Ketua Menteri dan Umno Sabah sedang memikirkan tindakan undang-undang terhadap pengarah strategi PKR Rafizi Ramli, yang kembali minggu lepas dari misi dua hari di Hong Kong untuk menggali maklumat mengenai kes Musa.

Anonymous said...

Memang perkara ini antara Nedim Nazri dengan Michael Chia, tapi media tidak pernah meminta pandangan mereka berdua?

Anonymous said...

Nazri sudah pernah berkata hubungan antara anaknya dengan Chia tidka menjejaskan ketelusannya sebagai menteri kabinet.

Anonymous said...

Nazri berkata anaknya menerima Hummer daripada Chia tiada kaitan dengannya.

Anonymous said...

Jikalau Chia mahu berikan anaknya sebuah Hummer ataupun Ferarri, itu hal antara mereka berdua dan tidak kena mengena dengannya.

Anonymous said...

Nedim Nazri adalah seorang dewasa, tidak perlu minta izin bapanya untuk melakukan apapa ataupun bergaul dengan sesiapapun.

Anonymous said...

Walaupun Nazri Aziz kenal Michael Chia, tapi beliau menafikan bahawa beliau ada membersihkan nama Chia.

Anonymous said...

Nazri berkata beliau tidak boleh mempengaruh keputusan ICAC ataupun MACC.

Anonymous said...

Lagipun Nazri Aziz tidak berhak untuk membersihkan siapa-siapa daripada tuduhan rasuah.

Anonymous said...

Keputusan untuk menutup kes Musa Aman dengan Michael Chia itu terletak dalam tangan ICAC dan MACC.

Anonymous said...

ICAC telah menulis satu surat kepada Musa Aman Disember lalu untuk memberitahunya bahawa ICAC tidak akan mengambil tindakan lanjut terhadapnya.

Anonymous said...

PENGARAH Strategi PKR, Rafizi Ramli dilihat sengaja mencetus kontroversi baru dengan melepaskan tuduhan rambang yang tidak berasas terhadap tokoh ahli perniagaan Melayu, Tan Sri Mokhtar Al-Bukhari,baru-baru ini.

Anonymous said...

Rafizi mendakwa kononnya Tan Sri Syed Mokhtar melalui MMC Corp. Bhd miliknya mempunyai agenda tersembunyi mahu membolot kekayaan tanah Perbadanan Aset Keretapi (RAC) yang bernilai RM50 bilion menerusi pengambil alihan operasi Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB).

Anonymous said...

Tuduhan tersebut dilakukan oleh Rafizi berdasarkan dia “difahamkan” bahawa MMC telah mengemukakan
pelan operasi dan pengambil alihan pada awal tahun ini dan kerajaan sedang dalam proses untuk meluluskan
pelan pengambilalihan itu.

Anonymous said...

Sebagaimana maklum, Rafizi kini sedang menghadapi dakwaan mahkamah yang serius berhubung kesalahannya yang melanggar akta BAFIA yang menyaksikan kemungkinan besar dia bakal ke penjara tidak lama lagi.

Anonymous said...

Justeru sebelum “disumbat ke kandang” penjara, berkemungkinan besar Rafizi diarahkan pihak tertentu untuk melakukan serangan “kamikaze” terhadap tokoh perniagaan Melayu yang banyak berjasa untuk rakyat di negara ini, khususnya umat Islam.

Anonymous said...

Tuduhan tersebut mampu membuat Rafizi muflis sekiranya di saman oleh tokoh korperat Melayu terkemuka itu dan mungkin dia akan papa kedana di dalam penjara nanti…

Anonymous said...

Persoalannya, siapakah yang “memahamkan” Rafizi bahawa MMC bakal memiliki RAC melalui pengambil alihan KTMB itu dan apakah benar syarikat GLC itu akan dijual kepada Tan Sri Syed Mokhtar sebagaimana POS Malaysia sebelum ini?

Anonymous said...

Sebagaimana maklum, Tan Sri Syed Mokhtar merupakan individu ke-5 yang terkaya di Malaysia dan berada di belakang seramai 4 orang “taikun-taikun” perniagaan yang terdiri dari ahli-ahli perniagaan berbangsa Cina.

Anonymous said...

Sebelum ini tokoh terkemuka perniagaan Melayu itu pernah disekat oleh “tokong” Lim Guan Eng untuk mengambil alih Penang Port dengan pelbagai alasan tidak munasabah dan sengaja direka-reka untuk menyekat kemajuan perniagaan beliau.

Anonymous said...

Kali ini, Tan Sri Syed Mokhtar disekat sekali lagi dari mengambil alih KTMB dan memandangkan syarikat itu tidak punya sangkut paut dengan Pulau Pinang, maka “tokong” yang sememang tak boleh tengok orang Melayu maju itu tidak punya kuasa untuk menghalangnya lagi.

Anonymous said...

Mungkin kerana itulah “dia” menghubungi “bakal banduan PKR” itu untuk menyerang Tan Sri Syed Mokhtar untuk melebarkan sayap perniagaannya dan menghalang cadangan pengambil alihan KTMB tersebut.

Anonymous said...

Persoalannya, mengapa Rafizi tidak pernah menyerang seorang pun dari 4 orang individu yang lebih kaya berbanding Tan Sri Syed Mokhtar dan apakah ia disebabkan bahawa keempat-empat mereka itu sebangsa dengan “tokong” puak-puak PKR dan PAS itu?

Anonymous said...

Berapakah juta ringgitkan jumla “upah” yang diterima Rafizi untuk “menyerang” Tan Sri Syed Mohktar, dan apakah “adik jambu” Anwar Ibrahim itu dijanjikan pulangan yang lumayan untuk melangsaikan kos guamannya di mahkamah tidak lama lagi?

Anonymous said...

Lagipun, apa salahnya Tan Sri Syed Mokhtar mengambil alih KTMB memandangkan beliau dilihat lebih dari layak untuk memiliki KTMB yang sememangnya tertera perkataan “Melayu” di nama syarikat tersebut.

Anonymous said...

Apakah sesuai sekiranya syarikat Keretapi Tanah “Melayu” Berhad itu dimiliki oleh empayar Robert Kuok, empayar Teh Hong Piow, empayar Lee Shin Cheng, empayar Quek Leng Chan, empayar Lim Kok Thay atau
empayar Tiong Hiew King?

Anonymous said...

Saya ingin bertanya Rafizi, mengapakah dia tidak mempersoal seorang pun dari taikun-taikun bilionare berbangsa Cina itu tentang jumlah keluasan tanah milik mereka di “Tanah Melayu” ini yang telah berjaya dikuasai oleh mereka? Berani..?

Anonymous said...

Lagipun, sepanjang hayat empayar perniagaan Tan Sri Syed Mokhtar, rekod beliau menunjukkan prestasi yang sangat membanggakan dan lebih menariknya ialah tokoh perniagaan Melayu itu sering berkongsi hasil kekayaannya dengan seluruh umat Islam di negara ini.

Anonymous said...

Jadi, apa yang membuatkan Rafizi dengki sangat terhadap Tan Sri Syed Mokhtar yang banyak berjasa?

Anonymous said...

Justeru itu, saya rasa Rafizi tidak perlulah “menyalak” mengikut telunjuk “tokong” memandangkan kad pengenalannya tertera bahawa dia beragama Islam dan berbangsa Melayu sama seperti Tan Sri Syed Mokhtar.

Anonymous said...

Usahlah Rafizi menjadi “anjing DAP” yang menkhianati bangsa dengan menjanjikan “kuasa” sedangkan maruah bangsa tercemar dan kemajuan umat Islam terbantut oleh kerakusan cita-cita politik Anwar yang kotor…

Anonymous said...

What the hell is this?

Anonymous said...

Nice creation of stories

Anonymous said...

Merely imagination

Anonymous said...

Bodoh betul crita mcm ni

Anonymous said...

the challenge is to ensure an even distribution of the benefits of economic growth. "Getting investors, both local and foreign, interested and actually doing business in Mindanao is the most effective way to consolidate peace in the region and accelerate its socio-economic development,

Anonymous said...

Realising the stiff challenge they would be facing, they were determined to continue to defend the position of BN to helm the national administration which they had held for the past five decades as the opposition tried to take over Putrajaya.

Anonymous said...

The challenge faced by BN now is much greater because the other party (opposition) appeared to be obsessed with political power,” he said with regard to the ambition of the opposition to take over Putrajaya, the nerve centre of the federal government administration.

Anonymous said...

The police have introduced the customer satisfaction survey system (STKP) short-messaging service (SMS) to determine how the public rate the force.

Anonymous said...

Inspector-General of Police Tan Sri Ismail Omar said the public could give a service rating of one (very satisfactory), two (satisfactory), three (less satisfactory) and four (not satisfactory) for all police stations and contingents.

Anonymous said...

The STKP SMS was implemented, in cooperation with the Prime Minister’s Department’s Performance Management and Delivery Unit and the home ministry.

Anonymous said...

The heart-rending story of abused cat ‘Hero’ which was saved by a youth, Hairey Yahya, stole the attention of lawmakers in the Dewan Rakyat yesterday with a proposal for a ‘love animal campaign’ featuring stories of animal-caring individuals.

Anonymous said...

Datuk Halimah Mohd Sadique (BN-Tenggara) said the story of an unfortunate cat which had its legs chopped off for stealing a fish in a restaurant and was saved by Hairey should be a fine example to raise public awareness on kindness to animals.

Anonymous said...

The move is to appreciate and focus on kind individuals who save abandoned animals,” she said in supporting a proposal by Datuk Noraini Ahmad (BN-Parit Sulong) in the debate on the Animals (Amendment) Bill 2012 in the Dewan Rakyat.

Anonymous said...

Noraini had earlier proposed that the Agriculture and Agro-based Industry Ministry provide incentives including tax cuts for those who save stray animals such as cats and dogs.

In reply to the two proposals, Deputy Agriculture and Agro-based Industry Minister Datuk Chua Tee Yong said the proposals were good and would be considered by the ministry.

Anonymous said...

The opposition will bring destruction to the national economy for its leaders are fond of making grandiose promises, said Umno president Datuk Seri Najib Tun Razak.

Anonymous said...

Women have achieved numerous successes through the various programmes drawn up for them under the Barisan Nasional (BN) government helmed by Umno, said Wanita Umno head Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil yesterday.

Anonymous said...

However, besides the numerous successes achieved by the movement, she said Wanita Umno should take several measures to reinvent its struggles including strengthening solidarity as Umno was making preparations to face the looming general election.

Anonymous said...

Shahrizat said the results of the last general election had provided a good lesson and a ‘wake-up call’ for Umno and the BN so that they would no longer be complacent in the face of the political challenge.

Anonymous said...

Women, Family and Community Development Ministry adviser Datuk Heng Seai Kie wants the gender sensitivity course for all members of parliament (MP) to be extended to state assemblymen, as well.

unknown said...

Minister in the Prime Minister’s Department Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz, when winding up the motion to amend the Standing Orders at the Dewan Rakyat, said MPs, the Speaker and his deputies were required to attend the gender sensitivity course to avoid issuing sexist statements in the proceeding.