Sunday 21 October 2012

SKETSA SKANDAL YANG RAKYAT BARU TAHU!!


Bangkai tidak boleh ditutup dengan nyiru. Kini yang lama tersembuyi telah berkembang menjadi plot drama yang rakyat berminat mahu tahu. RM 40juta orang beri mesti orang nak tahukan? Penderma dalam negara pun tak sanggup bagi RM40juta. Entahlah saya pun tak kenal....


Kata Musa pula
16 juta Singapore (RM40juta). Siapa bawa?


NAZRI kata...
Menjawab soalan tambahan oleh Ahli Parlimen DAP Cheras, Tan Kok Wai, Nazri berkata di Parlimen :

“Yang Berhormat bercakap tentang wang yang dibawa masuk daripada Hong Kong. Saya hendak sebut di sini itu bahawa siasatan yang dijalankan bukan daripada SPRM. Siasatan dijalankan oleh ICAC iaitu Hong Kong yang terkenal dengan penyiasatan without fear or favor. ICAC telah pun menyatakan itu bahawa tidak ada kes rasuah di sini. Soal sumbangan kepada mana-mana pertubuhan pun tidak ada kesalahan. Kalau macam mana-mana parti pun hendak menerima wang tidak ada kesalahan, boleh terima orang hendak sumbang bagilah, apa salahnya.”

Akan tetapi, Nazri menceritakan perkara yang berlainan dalam jawapan bertulisnya kepada Ahli Parlimen PKR Batu, Chua Tian Chan minggu lepas berkenaan perkara yang sama iaitu:

  1. 1. Untuk makluman Dewan yang mulia ini, Jabatan Peguam Negara telah meneliti dan mempertimbangkan keterangan yang dikemukakan oleh SPRM dan memutuskan bahawa elemen perbuatan rasuah tidak dibuktikan. Dana tersebut ialah sumbangan yang dibuat kepada Badan Perhubungan UMNO Sabah dan bukannya untuk tujuan persendirian Ketua Menteri.

2. Pada masa yang sama kes tersebut telah turut disiasat oleh Independent Commission Against Corruption Hong Kong (ICAC). Berdasarkan siasatan ICAC berkaitan kes ini dan keputusan siasatan SPRM yang tersebut diatas, ICAC juga tidak mengambil apa-apa tindakan lanjut.
3. Mengenai kes yang turut difailkan di Mahkamah Switzerland,  ia merupakan permohonan Bantuan Bersama dalam Perkara Jenayah (MACMA) oleh ICAC bagi tujuan menyiasat perkara yang sama. Permohonan MACMA ini juga telah ditarik balik atas alasan yang sama yang dinyatakan diatas.



Kata Shukri


Arahan Panel Penilai Operasi SPRM kepada SPRM dalam mesyuaratnya berkaitan dengan siasatan SPRM terhadap pertuduhan rasuah ke atas Musa Aman hanya didedahkan awal bulan ini oleh Timbalan Ketua Pesuruhjaya SPRM (Operasi), Mohd Shukri Abdul seperti yang dilaporkan Malaysiakini dalam berita bertajuk “Anti-graft panel wants more evidence against Sabah CM”.

Bolehkah disimpulkan bahawa sehingga awal bulan ini, SPRM tidak sedar bahawa Peguam Negara telah membuat keputusan yang “elemen rasuah tidak dapat dibuktikan” terhadap Musa Aman?


Nampaknya Musa punya hal UMNO dan BN serta lain-lain terpaksa menjawab bertalu-talu. PM pun nampak terjerat dengan isu ini. Sumbangan 40 juta masuk akaun mana agaknya? UMNO? kalau dah disumbang kepada disalurkan dana tersebut? Akaun UMNO Sabah elok di audit membuktikan RM 40juta itu disalurkan kepada parti.

lain-lain

Banyak persoalan isu wang RM40 juta dari Hong Kong


85 comments:

Bujang Senang said...

Memang tidak ada lagi bukti yang kukuh untuk menuduh Datuk Musa bersalah. Kita tunggu saja hasil siasatan sepenuhnya.

Anonymous said...

Saya baru tahu kalau bawa duit 16 juta sing tanpa istihar di lapangan terbang tak salah... And sy hanya perlu bgitau kepada org airport. Ini bukan duit sy. Ini duit derma kepada musa aman..... Ok kan? Nak harap peguam negara tak payahlah selagi beliau yg jaga....

Anonymous said...

Skandal ka..telenovela ka..kes sudah ditutup.

Anonymous said...

Tu semua telah diputar belitkan oleh pembangkang

Anonymous said...

Kalau tidak harap dengan AG, buatlah siasatan sendiri..tidak akan ubah apa2 juga.

Anonymous said...

Pembangkang yang buat seolah-olah semuanya macam drama. Kenyataannya kes sudah selesai dan ditutup

Bujang Senang said...

Bagus juga cadangan itu. Suruh mereka buat siasatan sendiri akan perkara ini. Kan lagi bagus.hehe :)

Bujang Senang said...

Apa pun benar kes yang dikaitkan dengan Datuk Musa rasanya telah ditutup dan tidak ada kebenaran lagi. Tapi RM40m itu masih lagi disiasat rasanya.

Bujang Senang said...

Datuk Nazri menjelaskan bahawa siasatan mengenai sumbangan yang diterima Umno Sabah bukan dijalankan oleh SPRM tapi dibantu oleh ICAC.

Bujang Senang said...

SPRM tidak pernah menyebelahi mana-mana pihak. Kalau benar menyebelahi pihak lain rasa sudah pasti Pemimpin-pemimpin PR ini didakwa dimahkamah. Tapi kerana SPRM itu adil kepada semua maka perkara itu tidak berlaku.

Bujang Senang said...

SPRM sebenarnya telah pun berkerjasama dengan ICAC bagi menangani dan menyiast akan kes ini.

Bujang Senang said...

Yang pasti mereka ini bersatu untuk yang terbaik dan pihak suruhanjaya rasuah ini telah memberikan kerjasama yang baik untuk melakukan siastan atas kes ini.

Bujang Senang said...

Dengan itu pada laporan daripada ICAC telah menyatakan tiada unsur rasuah dalam siasatan itu setelah selesai membuat siasatan. Jadi ini bermakna ICAC pun memang percaya Datuk Musa tidak terlibat.

Bujang Senang said...

Ada pihak yang telah mengaitkan dan dakwaan duit itu untuk Datuk Musa sememangnya tidak boleh diterima pakai. Ini hanyalah cerita untuk kepentingan diri sendiri saja dan cuma khabar angin dan berita palsu.

Star said...

Tiada guba juga buat siasatn balik hal ini. sudah memang kna bgtau, terima sahaja knytaan, tp xda juga yg alah.. saya rasa buang msa shja... Bak kata boreno bullet, bagai mencurah air ke dau keladi

Star said...

tindakan yg positif selalunya datng dari fikiran yg positif.. pemimpin yg positif tidak akan melaga2 kan hal2 yg rumit malah menyelesiaknnya bersama...

Star said...

bersatu kita maju, bercerai kita mundur.. jd, bagi memajukan negeri sabah marilah sama2 kita membangun dengan kerajaan yg ada dan learn from mistakes. no perfect in this earth but, if we learn form mistakes then it will lead to perfection

OT said...

isu sama diulang-ulang.

junta said...

ICAC dan gugurkan kes ini dan dapati Musa Aman tak terlibat.

Anonymous said...

pembangkang asyik manipulasikan isu ini, tujuan nak timbulkan kekeliruan pada rakyat.

Anonymous said...

tak ada undang2 menghalang mana2 parti menerima dana politik, melainkan ia digunakan untuk tujuan tidak baik dan mengancam keselamatan negara.

Anonymous said...

selama beberapa tahun ini disiasat, tak ada sebarang pn tindakn dilakukan terhadap Musa aman. tak ada sebarang siasatan terhadap musa pn oleh ICAC?

Anonymous said...

Percayalah kes ini pasti akan dibuka. Dan ia akan beri kesan kepada UMNO/BN dan Musa itu sendiri. Tak kisahlah apa sekali pun pihak pihak tertentu akan membukanga lebih baik. Selebihnya rakyat akan menghakiminya semasa PRU. Apakah rakyat sabah terlalu bodoh tak faham? Tak mungkin.....

Anonymous said...

Kerja musa dan org2nya ialah guna duit sahaja utk bayar org.... Tgklah Allah mahabesar. Tiada yang lebih besar selain Allah...

Anonymous said...

sketsa skandal apa lagi? isu sudah selesai...kes sudah tutup...

Anonymous said...

tidak perlulah pembangkang dan pro-pembangkang kitar semula isu...

Anonymous said...

kerja musa dan kerajaan negeri ialah berusaha untuk membangunkan negeri sabah untuk kesejahteraan rakyat...dan musa melakukan kerja ini dengan cemerlang...

Anonymous said...

Yang saya tahu adalah perkara ini telah lama diselesaikan.

Anonymous said...

Another scandal again? I'm sick of those allegations again.

Anonymous said...

I don't buy your accusations.

Anonymous said...

Banyak betul karenah pembangkang ni kan, sekejap cakap sekejap cakap tu. Cakap tak serupa bikin.

klaus said...

Setakat ini tiada lagi bukti kukuh yang menunjukkan datuk musa bersalah.

klaus said...

kes sudah tutup. apa lagi pembangkang mahu?

Anonymous said...

apapun, pembangkang boleh terbang ke hong kong untuk mendapat pengesahan tentang kes ini dengan menggunakan private jet plane.

Anonymous said...

apapun, pembangkang boleh terbang ke hong kong untuk mendapat pengesahan tentang kes ini dengan menggunakan private jet plane.

Anonymous said...

Pembangkang gemar betul main putar belit.

Anonymous said...

Baik pembangkang buat siasatan sendiri kalau tidak puas hati.

Anonymous said...

seperti kes NFC yang sudah berlalu sejak 3 tahun lalu yang akhirnya berjaya di bongkar. kes musa ini juga pasti akan menemui titiknya...
jika media bermain dengan baik dan siri pendedahan berlaku dengan baik ia pasti akan menyebabkan tekanan kepada peguam negara dan sprm. ini semua cara dan strategi. nak lawan pemerintah yang mempunyi segala kuasa tentu sukar tapi bermain dengan media perdana dan media sosial tentu dapat memberi info keada rakyat. yang akhirnya membawa kejatuhan Musa dan BN di sabah. mari kita tunggu. selepas sahaja semua ini selesai barulah sepeti kes khir toyo semua dapatditelanjangkan...sabar kau musa

Unknown said...

bayausbh.blogspot.com

bob said...

tidak habis2 isu ini dimainkan. apa pun siasatan sudah menunjukkan Musa tidak bersalah.

bob said...

pembangkang tetap akan manipulasikan isu ini seolah-olah mereka lebih hebat dalam menyiasat.

bob said...

apa cerita kes Azmin Ali..apa pun keputusan pasal kes Azmin nanti, pembangkang pasti akan kata Azmin tidak bersalah.

rajat said...

isu kitar semula ini dimainkan kerana pilihanraya sudah hampir.

rajat said...

rakyat janganlah mudah terpengaruh dengan hanya mendengar sebelah pihak saja.

rajat said...

kes ini sudah selesai dan tidak patut dimanipulasi lagi.

Daran said...

Kalau tak puas hati, buatlah siasatan sendiri.

Daran said...

Susah juga nak puaskan hati semua pihak. huhuhu

Jess said...

Bukan hasil siasatan mengatakan Musa tak terlibat dengan rasuah ka? Kenapa isu ini masih hangat diperkatakan.

Felix said...

Yang asyik kutuk Musa ni, hebat sangatkah? Mampu kah ganti tempat Musa?

Felix said...

Daripada asyik komplen saja, baik tunggu kedatangan PRU dan buatlah pilihan yang tepat.

Anonymous said...

Tunggu bukti cukup dululah baru senang cerita.

eric said...

Saya tetap yakin Musa Aman tak bersalah. Klaau tak percaya kita lihat sajalah nanti.

eric said...

Harap-harap rakyat tidak mudah terpengaruh dengan mana-mana pihak yang asyik berusaha menjatuhkan Musa.

Anonymous said...

Balik-balik cakap benda yang sama. Korang tak bosan kah?

Junior said...

Musa tu CM kita jadi kita patut yakin

Anonymous said...

Banyak sudah sumbangan Musa terhadap pembangunan negeri ini tapi hairan, kenapa ramai sangat yang masih tak suka dengannya.

Anonymous said...

Apapun all the best kepada CM, harap CM akan terus berusaha lebih gigih bangunkan Sabah.

gravin said...

Pembangkang tidak sepatutnya memutarbelit perkara ini kera ia hanya akan mengelirukan rakyat.

Anonymous said...

Musa tidak bersalah selagi dia tak disabitkan bersalah.

Anonymous said...

Negara kita ini ada undang-undang, jadi biar pihak berkuasa yang putuskan nak sabitkan Musa bersalah atau tidak.

Anonymous said...

So, memandangkan hasil siasatan mendapati Musa tak bersalah then apa lagi yang kita nak bising?

Gary said...

Saya akan terus sokong Musa sebab banyak yang dia dah sumbangkan utk pastikan kebajikan rakyat terjamin.

Gary said...

Terpulang pada kita untuk buat pilihan:)

Anonymous said...

Isu ini akan pudar ditelan zaman. Ia mungkin akan dikitar semula, tapi rakyat pasti tak mahu layan isu ni lagi.

AnuWar JET said...

Di bawah adalah kenyataan yang cuba rasionalkan penggunaan jet mewah yang dikatakan berharga RM96,000 untuk 2 hari penggunaannya.

Di antaranya :

Ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, tidak menjadi kesalahan baginya dan pemipin Pakatan Rakyat untuk menggunakan jet dalam program bertemu rakyat.

Dalam ucapannya ketika bertemu sekumpulan penduduk di Puchong, Anwar secara berseloroh berkata langkah itu juga boleh mengelakkan daripada serangan menggunakan cat dan batu.

"Kita naik bas kena baling cat. Naik kereta kena baling batu. Jadi kita naik jet. Biar mereka tak boleh baling batu. Kalau baling, kena muka mereka balik.

"Mmang ada syarikat yang bagi pinjam. Dulu tak bagi. Sekarang bagi sebab dia tahu kita akan menang. Sekarang ada lima syarikat yang nak bagi pinjam,” katanya.

Kenyataannya itu bagi mengulas isu jet yang digunakannya ketika program Jelajah Merdeka Rakyat ke Sabah pada bulan lalu - MK.

Jawapan berseloroh Anwar terasa seperti low class sekali lagi. Tambahan pula, pemimpin DAP cocky, arrogant dan tidak boleh dipercayai sering melabelkan pemimpin-pemimpin bermewah-mewahan.

AnuWar JET said...

cuba baca balik penjelasan Anwar berkenaan dengan skandal Jet mewah.. bukan main simple lagi jawapan orang tua tu.. tapi mudah pula ditelan oleh penyokong2 pembangkang..

AnuWar JET said...

pemimpin dan penyokong2 pembangkang 100% hipokrit, double standard, kotor dan tidak telus.. bagaimana mereka boleh tidak nampak kemewahan pemimpin2 pakatan rakyat??

AnuWar JET said...

RM40 million VS USD39 million

MEDIA DAN BLOG PRO PEMBANGKANG TUTUP SKANDAL USD39 JUTA ANWAR

skandal penggubahan wang haram Hong Kong ini sudah selesai. Kedua-dua badan pencegahan rasuah iaitu SPRM dan ICAC sudah menjalankan siasatan mereka secara terperinci berdasarkan prosedur-prosedur siasatan yang lazimnya diguna pakai oleh kedua-dua badan ini untuk menyiasat mana-mana kes berkaitan dengan rasuah. Jika pembangkang jika pemimpin-pemimpin pembangkang masih tidak puas hati dengan hasil siasatan itu, kemukakan saja bukti baru yang lebih berkredibiliti

BANDINGKAN RM40 JUTA DENGAN USD39 JUTA, MANA LEBIH TINGGI

AnuWar JET said...

RM40 million VS USD39 million

MEDIA DAN BLOG PRO PEMBANGKANG TUTUP SKANDAL USD39 JUTA ANWAR

Tidak seperti isu kemewahan yang dinikmati oleh pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat yang mana sehingga kini masih banyak persoalan-persoalan yang belum terjawab. Untuk pengetahuan umum, Jet peribadi yang dinaiki oleh Anwar dan konco-konconya lebih tinggi nilainya berbanding dengan sumbangan politik umno Sabah, iaitu USD39 juta.

BANDINGKAN RM40 JUTA DENGAN USD39 JUTA, MANA LEBIH TINGGI

AnuWar JET said...

RM40 million VS USD39 million

MEDIA DAN BLOG PRO PEMBANGKANG TUTUP SKANDAL USD39 JUTA ANWAR

Belum pun memerintah, Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat telah mempamerkan cara hidup mewah mengatasi kedudukan mereka sebagai pembangkang di negara ini, lengkap dengan bas dan jet mewah untuk ke mana-mana. Apatah lagi dengan Anwar sendiri memiliki tidak kurang dari tujuh orang pengawal keselamatan yang mengiringinya pada satu-satu masa.

BANDINGKAN RM40 JUTA DENGAN USD39 JUTA, MANA LEBIH TINGGI

AnuWar JET said...

RM40 million VS USD39 million

MEDIA DAN BLOG PRO PEMBANGKANG TUTUP SKANDAL USD39 JUTA ANWAR

Senario ini semakin jelas di mata rakyat jelata sejurus selepas melihat gambar Anwar dan pemimpin PR lain yang dimuat naik oleh Tian Chua di laman sosialnya. Kelihatan mereka semua tersengih-sengih bangga dan teruja sekali menaiki jet mewah untuk ke Sabah, Sarawak dan Labuan sempena menyambut Hari Malaysia.

BANDINGKAN RM40 JUTA DENGAN USD39 JUTA, MANA LEBIH TINGGI

AnuWar JET said...

RM40 million VS USD39 million

MEDIA DAN BLOG PRO PEMBANGKANG TUTUP SKANDAL USD39 JUTA ANWAR

Ketika diasak dengan pelbagai persoalan, Anwar, Tian Chua dan Nurul Izzah masing-masing memberikan jawapan yang berbeza. Kata Anwar, jet tersebut adalah ditaja oleh ‘kenalannya’. Sementara Nurul Izzah pula berkata ia dipinjamkan, tetapi Tian Chua pula dengan otak separuh bingai terlebih dahulu menyatakan yang ianya disewa.

BANDINGKAN RM40 JUTA DENGAN USD39 JUTA, MANA LEBIH TINGGI

AnuWar JET said...

RM40 million VS USD39 million

MEDIA DAN BLOG PRO PEMBANGKANG TUTUP SKANDAL USD39 JUTA ANWAR

Namun kenyataan Tian Chua lebih tepat apabila Datuk Mohd Taufik Omar, Pengerusi Tjets Sdn bhd mengakui bahawa syarikat beliau telah menyewakan jet Dassault Falcon 900 yang bernombor N990BB itu kepada Anwar, dengan kos yang dirahsiakan. Kos menyewa jet mewah tentunya mahal. Walaupun si otak bingai Tian Chua cuba memperkecilkan jumlahnya dengan menyatakan ianya ‘murah’ tetapi ia tidak membawa makna bagi rakyat selagi butiran terperinci seperti invois, resit dan juga sumber kewangan yang digunakan untuk membayarnya tidak dibentangkan.

BANDINGKAN RM40 JUTA DENGAN USD39 JUTA, MANA LEBIH TINGGI

AnuWar JET said...

RM40 million VS USD39 million

MEDIA DAN BLOG PRO PEMBANGKANG TUTUP SKANDAL USD39 JUTA ANWAR

Samalah seperti situasi yang cuba disensasikan oleh pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat hari ini. Mereka pertikaikan kenyataan Nazri yang bertentangan dengan kenyataan awal beliau, sedangkan mereka sendiri memberikan jawapan yang berbeza berhubung dengan isu Jet mewah ini. Tidak cukup dengan itu, mereka minta pula sumber kewangan (dana politik RM40 juta) itu didedahkan, sedangkan mereka sendiri merahsiakan butiran terperinci berkenaan dengan jet peribadi mereka.

BANDINGKAN RM40 JUTA DENGAN USD39 JUTA, MANA LEBIH TINGGI

AnuWar JET said...

RM40 million VS USD39 million

MEDIA DAN BLOG PRO PEMBANGKANG TUTUP SKANDAL USD39 JUTA ANWAR

Jika wang sewaan dikeluarkan dari poket Anwar sendiri, maka Anwar perlu menjelaskan dari mana datangnya wang yang begitu banyak sedangkan beliau hanya bergaji seringgit. Jika dari poket kerajaan negeri Selangor, maka Khalid Ibrahim perlu menjelaskan kenapa wang rakyat Selangor digunakan untuk kepentingan parti politik PKR. Dan Jika ianya ditaja, iaitu dibayar oleh pihak lain seperti kata Anwar, maka Anwar bertanggungjawab kepada rakyat untuk mendedahkan penajanya sebagaimana pemimpin-pemimpin Pakatan mendesak pemimpin-pemimpin BN untuk mendedahkan penaja sumbangan politik RM40 juta ini.

BANDINGKAN RM40 JUTA DENGAN USD39 JUTA, MANA LEBIH TINGGI

AnuWar JET said...

RM40 million VS USD39 million

MEDIA DAN BLOG PRO PEMBANGKANG TUTUP SKANDAL USD39 JUTA ANWAR

Dr. Hatta Ramli, Bendahari PAS Pusat yang turut berada dalam jet berkenaan juga wajib menjelaskan kepada penyokong PAS dan rakyat sekalian tentang sumber penajaan jet tersebut. Sudah tentu rakyat juga ingin tahu dan ingin pastikan yang ianya bukan diambil dari Soros atau derma ikhlas yang disumbangkan oleh penyokong-penyokong PAS yang terpedaya dengan ungkapan pemimpin-pemimpin PR kononnya parti mereka miskin dan tidak ada sumber dana. Begitu juga jika ianya dipinjamkan, dedahkan siapakah yang begitu baik hati, pemurah lagi kaya raya untuk meminjamkan sebuah jet mewah kepada Anwar.

BANDINGKAN RM40 JUTA DENGAN USD39 JUTA, MANA LEBIH TINGGI

AnuWar JET said...

RM40 million VS USD39 million

MEDIA DAN BLOG PRO PEMBANGKANG TUTUP SKANDAL USD39 JUTA ANWAR

Entah kenapa begitu sukar bagi pemimpin-pemimpin PR untuk menangani persoalan mudah mengenai jet ini ketika mereka bersungguh-sungguh cuba memperlihatkan ketelusan pimpinan mereka dengan mempolitikkan hasil siasatan ICAC dan SPRM. Jika pinjaman atau tajaan atau sewaan jet berkenaan adalah mengikut prosedur dengan sumber kewangan yang sah dan halal, kenapa PR begitu sukar untuk bersikap telus? Apakah yang ingin mereka sembunyikan sehingga begitu gelabah dalam memberikan jawapan kepada umum?

BANDINGKAN RM40 JUTA DENGAN USD39 JUTA, MANA LEBIH TINGGI

AnuWar JET said...

RM40 million VS USD39 million

MEDIA DAN BLOG PRO PEMBANGKANG TUTUP SKANDAL USD39 JUTA ANWAR

Dan kenapa penyokong-penyokong PR tidak mempersoalkan perkara ini secara TERPERINCI? Apakah ketelusan hanya perlu di pihak BN, tetapi tidak dipihak PR? Jika pemimpin BN menerima dana dari pihak yang perihatin tehadap perjuangan BN, bukan main lagi dikutuk mereka, macam-macam persoalan dan pertikaian ditimbulkan, tetapi apabila pemimpin PR bermewah dengan sumber yang jelas haram atau diragui, tidak pula menjadi masalah kepada mereka.

BANDINGKAN RM40 JUTA DENGAN USD39 JUTA, MANA LEBIH TINGGI

AnuWar JET said...

RM40 million VS USD39 million

MEDIA DAN BLOG PRO PEMBANGKANG TUTUP SKANDAL USD39 JUTA ANWAR

Seharusnya, penyokong-penyokong PR bangkit bersama dengan seluruh rakyat Malaysia menuntut PR menjelaskan isu jet peribadi ini dengan terperinci lengkap dengan dokumen-dokumen bukti bagi menepati perjuangan mereka menuntut kerajaan yang bersih, telus, adil dan berintegriti.

BANDINGKAN RM40 JUTA DENGAN USD39 JUTA, MANA LEBIH TINGGI

mag said...

Datuk Musa terbukti tidak bersalah.

jack said...

Semua ini hanya isu kitar semula yang cuba di bangkit oleh pembangkang.

rain said...

Perkara ini sudah di siasat mengikut undang-undang. Buat apa mau dengar cerita pembangkang lagi.

yun said...

Anwar sendiri perlu di siasat dari mana datangnya dana bantuan mereka.

pidah said...

Pembangkang sudah-sudahlah buat cerita kitar semula.

jackie said...

Datuk Musa tidak perlu layan cerita-cerita negative ini, teruskan berkhidmat untuk Negeri Sabah.