Saturday 18 February 2012

NAJIB PENAT BEKERJA MUSA AMAN LEBIH SELESA?

Najib terpaksa turun padang. Selamatkah Sabah.
Jangan confident sangat 
Oleh: Sukri Sidek


Najib seorang pemimpin yang bekerja keras berhempas pulas untuk menyelamatkan bala tenteranya dari BN tewas. Najib sejak dilantik menjadi PM telah banyak melakukan pelbagai transformasi untuk mengembalkan sokongan rakyat kepada BN. Kaedah turun padangnya nampak berkesan. Lantaran itu negeri-negeri kritikal BN seperti Selangor, Penang, Kedah, Perak dan Wilayah Persekutuan habislah dikunjunginya. Para pemimpin negeri yang dilantik nampaknya tidak mampu berdiri sendiri melaksanakan tugas merampas kembali atau mempertahankan kerusi BN. Maka nampaknya Najib kelihatan begitu letih meronda Malaysia. Najib lah pemimpin yang paling melakukan banyak  'work about' berbanding pemimpin lain. 

Terbaru Najib mengadakan Lawatan Ke Negeri Sabah pada 16 Februari 2012 dan merasmikan Projek Pembangunan Sabah Ammonia Urea (Samur) di Sipitang  bernilai RM4.6 billion sebuah projek Musa Aman dan proksinya. Apakah kehadiran Najib kali ini telah meningkatkan graf sokongan rakyat kepada Musa Aman dan kuncunya?

Begitu Najib memahami masalah di negeri Sabah sekarang sehingga terpaksa turun untuk mempertahankan Sabah dan mungkin dapat menyelamatkan kedudukan Musa Aman sekarang. Ditengah kemelut pergelutan politik kepimpinan UMNO Negeri Sabah, perpecahan KDM, ketidakpuashatian presiden Parti komponen Sabah kepada Musa Aman tentulah semua ini memeningkan kepala Musa dan Najib. Bagi Musa tentulah kehadiran Najib ke Sabah memberi persepsi betapa Najib menyokong kepimpinan Musa. 


PRUke`13 mungkin tidak lama lagi sebagaimana bayangan Najib ketika berada di Sabah. Apapun politik Sabah tentu menarik. Sama-sama kita nantikan kehangatannya. 

No comments: