Wednesday 24 April 2013

ANAK KAMPUNG BENCI MUSA AMAN -TAK NAK BN

Dengarkan lagu Anak Kampung Versi Tak Nak BN





 AYUH RAKYAT SABAH. TOLAK BN, 
TOLAK MUSA AMAN
JANGAN BIARKAN KELUARGA MUSA AMAN REMBAT SEMUA HASIL DALAM NEGERI INI
JANGAN BIAR TANAH DAN KAMPUNG TERGADAI

277 comments:

«Oldest   ‹Older   201 – 277 of 277
Unknown said...

"Tentang bancian yang kita buat di seluruh Sabah dari segi sikap pengundi, saya cukup berpuas hati kerana majoriti pemilih di peringkat bahagian di Sabah masih lagi cenderung menyokong BN.

Unknown said...

"Saya amat yakin Sabah terus kekal sebagai negeri biru iaitu biru untuk BN. Itu adalah kenyataan berdasarkan fakta dan data-data yang disampaikan kepada saya," katanya yang juga Timbalan Pengerusi BN kepada pemberita selepas mendengar taklimat PRU-13 oleh pengerusi-pengerusi penyelaras BN Sabah di sini hari ini.

Unknown said...

Ketika ditanya pemberita mengenai pembahagian kerusi di kalangan parti komponen BN Sabah, khususnya kerusi BN yang diperuntukkan kepada Parti Maju Sabah (SAPP) sebelum parti tersebut meninggalkan BN, Muhyiddin berkata, perkara itu akan diputuskan tidak lama lagi oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, yang juga Pengerusi BN.

Unknown said...

Beliau berkata, tempoh beberapa minggu akan datang ini amat penting kepada BN untuk memperkukuhkan lagi kedudukan di setiap kawasan.

Unknown said...

Katanya, perhatian juga akan diberikan kepada kelompok pengundi tertentu seperti pengundi muda dan pengundi kali pertama.

Unknown said...

Beliau juga berpuas hati dengan hubungan baik di kalangan parti-parti komponen BN Sabah yang menjadi kekuatan barisan gabungan parti tersebut.

Unknown said...

Prestasi Barisan Nasional (BN) pada keseluruhannya baik dengan berjaya mengekalkan penguasaan di negeri-negeri selain menawan semula Kedah dan menambah kerusi di Kelantan.

Unknown said...

BN dapat membentuk kerajaan di negeri jelapang padi setelah menang 21 kerusi daripada 36 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) yang dipertandingkan.

Unknown said...

BN berjaya menambah sebanyak tujuh kerusi daripada hanya 14 kerusi yang dimenangi pada pilihan raya umum 2008.

Unknown said...

Di Kelantan, BN menangi 12 daripada 45 kerusi yang dipertandingkan, peningkatan sekali ganda daripada enam kerusi yang dimenangi pada 2008.

Unknown said...

Selain itu, prestasi baik BN di bawah pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak juga mengekalkan kemenangan majoriti dua pertiga di Melaka, Pahang, Perlis dan Sabah.

Unknown said...

BN juga berjaya mengekalkan kuasa di negeri-negeri yang didakwa kononnya akan dimenangi pakatan pembangkang iaitu Negeri Sembilan, Johor, dan Perak.

Unknown said...

Parti gabungan turut kekal memerintah Terengganu setelah memperoleh majoriti mudah apabila memenangi 17 kerusi daripada 32 kerusi yang ditandingi.

Unknown said...

Bagaimanpun BN masih gagal menebus kekalahan di Kelantan, Selangor dan Pulau Pinang yang terlepas ke tangan pakatan pembangkang pada pilihan raya tahun 2008.

Unknown said...

Sabah Ports Sdn Bhd, the port operating subsidiary of Suria Capital Holdings Bhd, will invest RM229mil over the next two years to further improve its port facilities and equipment to better serve the port users and shipping communities in Sabah

Unknown said...

Suria Capital told Bursa Malaysia that its board, as well as the board of Sabah Ports, had approved three new projects berth extension at Sandakan Port, jetty extension at Sapangar Bay Oil Terminal and the purchase of container and cargo-handling equipment for the ports

Unknown said...

“Sabah Ports is looking forward to providing better berthing facilities at Sandakan Port and Sapangar Bay Oil Terminal in view of the increase in berth occupancy.

Unknown said...

“Both projects are expected to start sometime this year and will be completed in two years.

Unknown said...

“With the completion of these jetty extensions, the two ports will be able to provide additional berthing facilities for working vessels and overcome any potential congestion,” it said.

Unknown said...

The company added that Sabah Ports would increase its container-handling equipment fleet at Sapangar Bay Container Port (SBCP), Sandakan Port and Tawau Port.

Unknown said...

“This includes one additional unit of ship-to-shore gantry crane at SBCP to the existing two units available at the port.

Unknown said...

“Sabah Ports will also purchase a new mobile harbour crane for Sandakan Port in addition to the existing unit which will further improve the loading and discharging of containers at the port.

Unknown said...

“The three ports, together with Lahad Datu Port, will also be provided with additional transfer and yard container-handling equipment, which will be made available by the end of 2013.”

Unknown said...

Suria Capital said Sabah Ports was also currently studying the requirements of the other ports with the objective of further improving the port services in Sabah.

Unknown said...

Datuk Seri Musa Aman was sworn in as Sabah Chief Minister before Governor Tun Juhar Mahiruddin at the Istana Negeri in Kota Kinabalu on Monday.

Unknown said...

He took oath before the Yang di Pertua Negri Tun Juhar Mahiruddin at about 5pm.

Unknown said...

Musa led the state Barisan Nasional to win 48 of the 60 state and 22 of the 25 parliamentary seats in Sunday's polls.

Unknown said...

He later said he needed time come up with a cabinet that would represent a mix of Barisan component parties that won in the polls.

"We are also looking into including a few new faces."

Unknown said...

Asked whether he would include former ministers who had won in the polls, he said this would be considered.

Unknown said...

On whether the results would further enhance the relationship between the state and federal government, Musa said: "We've always had a good relationship and this will definitely continue for the benefit of both sides."

Unknown said...

kemenangann BN akan memberi nafas baru kepada kerajaan. Segala yang berlaku sebelum PRU13 akan diperbaiki dan rakyat akan mendapat apa sebenarnya yang diiginkan.

Unknown said...

semoga kita semua akan meneruskan misi untuk menyokong kerajan BN. Hanya dengan ini akan memberikan yang terbaik untuk semua

Unknown said...

Pastikan keamanan dan kegembiraan ini akan dipelihara dan keadaan akan sentiasa baik2 saja.

Unknown said...

Ketua Menteri Datuk Seri Musa Aman menyeru untuk meminta rakyat Sabah agar tidak bereksperimen dalam memilih kerajaan kerana jika tersilap pilih, kesannya berpanjangan dan dirasai generasi akan datang. Berdasarkan ulasan beliau ini, Barisan Nasional dalam menerajui kerajaan Negeri yang memiliki rekod pencapaian cemerlang seharusnya dikekalkan rakyat

Unknown said...

Ketua Menteri Datuk Seri Musa Aman menyeru untuk meminta rakyat Sabah agar tidak bereksperimen dalam memilih kerajaan kerana jika tersilap pilih, kesannya berpanjangan dan dirasai generasi akan datang. Berdasarkan ulasan beliau ini, adalah pendapat saya bahawa Barisan Nasional dalam menerajui kerajaan Negeri yang memiliki rekod pencapaian cemerlang seharusnya di kekalkan rakyat

Unknown said...

"Rakyat Sabah harus bijak dan kita mesti menyokong siapa juga calon BN bagi menentukan kerajaan BN merupakan kerajaan pembela terbaik rakyat," katanya (Musa) pada Himpunan Gelombang Biru dan pelancaran Jentera BN Sabah. Ini menunjukkan kerajaan mempunyai niat baik membela hak rakyat dan pilihlah kerajaan sekarang supaya hak rakyat sentiasa terbela sehingga bila-bila.

Unknown said...

Selain mengucapkan terima kasih pada sidang media di kediamannya, kepada rakyat Sabah yang memberi kepercayaan kepada BN, Musa juga berjanji untuk memperbaiki corak pentadbiran bagi meningkatkan usaha membawa pembangunan di Sabah. Ini menunjukkan Datuk Seri Musa Aman bukan sahaja seorang yang berwibawa tetapi juga prihatin kepada rakyat

Unknown said...

Kemenangan 2/3 Barisan Nasionaldi Sabah baru2 ini juga menunjukkan bahawa kerajaan sekarang adalah kerajaan pilihan rakyat. Dengan itu adalah pendapat saya yang kerajaan Barisan kini akan membalas budi kembali kepada rakyat agar terus menerajui pemerintahan Sabah

Unknown said...

Selain itu telah dirangka manifesto khas oleh Barisan negeri, bertujuan untuk menangani pelbagai isu-isu tempatan, termasuk royalti minyak yang dibangkitkan oleh pembangkang, telah dilancarkan oleh Pengerusi Barisan Sabah Datuk Seri Musa Aman bersama-sama dengan ketua-ketua parti komponen

Unknown said...

Datuk Seri Musa juga mengatakan ``Ini merupakan komitmen kami kepada rakyat. Kami meneruskan usaha kami. Barisan Sabah akan melakukan lebih banyak,'' kata beliau dalam menolak janji-janji pembangkang dalam manifesto mereka untuk Sabah sebagai tidak realistik.

Unknown said...

Dari segi pembangunan ekonomi pula Ketua Menteri Musa mengatakan`` Kerajaan telah komited untuk terus pembayaran tunai khas, pembangunan dan pembiayaan operasi melebihi 20% daripada hasil minyak dan gas,'' kata Musa, yang menjanjikan untuk dipadankan dengan janji Pakatan Rakayat untuk memberi Sabah 20% royalti. Dengan kemakmuran tersebut, ini boleh memanfaatkan banyak rakyat melalui peluang perkjaan dan kestabilan ekonomi.

Unknown said...

Dalam melancarkan manifesto itu, Musa berkata kerajaan negeri Barisan adalah berhemat dalam perbelanjaan dan mempunyai lebih RM4.088bil dalam rizab dan telah membantu mengurangkan kadar kemiskinan daripada 19.7% kepada 8.1% dalam tempoh tiga tahun yang lalu. Ini menunjukkan bukti kukuh bahawa kerajaan sememangnya berkesan dalam mengurangkan kemiskinan yang kian membelenggu.

Unknown said...

Rekod pencapaian ataupun ''track record'' boleh diugunakan dan telah menunnjukkan ianya berpihak lebih kepada kerajaan Barisan kini berbanding pembangkang yang pernah memerintah dahulu.

Unknown said...

Ketua Menteri Musa juga berkata oleh kerana hubungan rapat antara Kerajaan Persekutuan dan Kerajaan Negeri, Sabah kini mencatatkan pertumbuhan ekonomi tinggi yang membawa kepada kewujudan pelbagai peluang perniagaan, pelaburan dan pekerjaan untuk rakyat tempatan Sabah, terutamanya dalam sektor minyak dan gas, kelapa sawit serta sektor pelancongan.

Unknown said...

Bekas timbalan ketua menteri dan bekas hakim besar Sabah Tan Sri Herman Luping berkata Musa telah berjaya menambah rizab negeri, memacu enjin pertumbuhan ekonomi negeri, menarik masuk pelaburan mega dan meningkatkan kompetensi syarikat-syarikat berkaitan kerajaan negeri.

Unknown said...

Luping berkata rakyat Sabah seharusnya berbangga yang belanjawan negeri itu telah meningkat secara konsisten setiap tahun sejak Musa mengambil alih kepimpinan BN di negeri itu.

Unknown said...

"Dan, Belanjawan untuk 2013 ialah RM4,088 bilion. Paling besar pernah
dibuat oleh kerajaan negeri Sabah. Ini menunjukkan yang terdapatnya pengurusan dana yang berhati-hati," kata beliau.

Unknown said...

Dengan pengendalian pengurusan kewangan negeri yang cekap, Musa telah berjaya mengumpulkan dana rizab negeri terbesar bagi mengekalkan ekonomi Sabah.

Unknown said...

"Ini ialah pada hakikatnya yang kerajaan di bawah beliau (Musa) mengamalkan pengurusan kewangan yang berhati-hati dan berhemat. Malah, untuk ini, Audit Negara telah mengumumkan yang Sabah adalah antara negeri dengan rekod terbaik dalam pengurusan kewangan.

Unknown said...

Sabah telah diiktiraf dengan "Clean Bill" sejak 12 tahun lepas, kata Luping. Beliau berkata yang sejak sekian lama, ekonomi utama negeri itu ialah balak. "Tetapi, Musa menyedari yang balak cepat pupus dann sumber negeri itu perlu dipelbagaikan," kata beliau sambil menambah yang pelan tindakan pembangunan ekonomi telah diperkenalkan dengan penekanan utama kepada sektor pertanian, pembuatan dan pelancongan.

Unknown said...

"Pada tahun 2012, Sabah telah mencatatkan jumlah tertinggi pelaburan sektor persendirian iaitu RM10 bilion," kata Luping yang mengaitkan kejayaan ini kepada kestabilan politik dan keyakinan para pelabur terhadap pengendalian kerajaan BN ke atas negeri dan pembangunan ekonominya. "Dan sebahagian daripada kisah kejayaan pesat pembangunan ekonomi Sabah ialah hasil hubungan yang rapat antara Ketua Menteri dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Unknown said...

Di Sabah, perpaduan di kalangan pemimpin parti komponen jugalah yang membolehkan BN mencapai kejayaan dalam banyak bidang.

Unknown said...

Di Sabah, kepimpinan yang kuat juga diperlukan dan Sabah amat bernasib baik kerana mempunyai Musa Aman yang menerajui BN Sabah. Kejayaannya juga ialah disebabkan beliau menggunakan "kuasa minda" berbanding emosi dalam melaksanakan tugasnya memajukan negeri itu,"

Unknown said...

Musa Aman juga merupakan ketua menteri yang paling lama menunjukkan dia sangat disanjungi rakyat oleh itu harusnya rakyat memberi kepercayaan penuh kepadanya

Unknown said...

Selepas kemenangan mereka,Kerajaan Barisan (BN) Sabah akan terus bekerja untuk rakyat dan tidak akan menunggu Pilihan Raya Umum Ke-14 untuk berbuat demikian, seperti yang diamalkan oleh parti-parti pembangkang di negara ini, khususnya di negeri ini.

Unknown said...

Menurut beliau, peranan untuk membangun dan memakmurkan negeri serta kehidupan rakyat akan dipikul sepenuhnya oleh barisan kepimpinan negeri dengan penuh tanggungjawab.

Unknown said...

Ketua Menteri Musa Aman juga berkata semasa sidang Media, "Fokus kita adalah untuk rakyat, kerja dan terus kerja, tiada ruang untuk bermain-main dan rakyat Sabah tahu bahawa kita adalah sebuah kerajaan yang ikhlas dan jujur,".

Unknown said...

He said, this time not a choice any highway highway option because it will determine the destiny of the country in the whole of Sabah and Malaysia.

Unknown said...

"Equally there our son is safe prosperous Sabah and independent dissidents or our son take so many uncertain circumstances which we highly doubt their establishment.

Unknown said...

He said the center has attracted many royal designation to Sabah. "We've passed a lot of allotment in bajet, and we were outside for too bajet and added again."

Unknown said...

Najib who is also BN Pengerusi Center said the royalty had good cooperation with the Sabah royal leadership of Musa.

Unknown said...

He said as a doctoral perubatan, Najib will hear the problems posed to him before taking any data regarding that 'care' can be given immediately.

Unknown said...

"I got interested in his report card. The people of Sabah should read this kerana is the glory and the kingdom of our country chock fully, "he said.

Unknown said...

Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak praised the leadership of Sabah Chief Minister Datuk Seri Musa Aman who terserlah through "Kad report" very instigate achievement.

Unknown said...

Pairin said the kingdom during busy doing various transformation to the people, dissidents also act malign the country's leaders in the social pages in gaining sympathy pengundi.

Unknown said...

That respect, Pairin ask that the people of Sabah in running kewajipan on May 5 is to not let go 'Political Doctor' who had been in the hands of only a select dissidents kerana mahu promising the moon and stars without a brilliant record as a measure of achievement.

Unknown said...

President of Parti Bersatu Sabah (PBS) Tan Sri Joseph Pairin Kitingan today characterizes Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak as 'Doctor of Politics' on the permissibility of his 'caring' state issue.

Unknown said...

With a strong position kewangan, the country is able to spend berbilion kingdom ringgit for various development projects in the country, and this year's sake only, empire state provides annual bajet RM4.088 bln, namely bajet highest in the history of the country pentadbiran Sabah.

Unknown said...

Among the best achievements of the kingdom is the kingdom of glory termasuklah kewangan properly take care of the land as contained in the Report of the State Treasury (AG) in addition victorious blessed Clean Bill for several years in a row.

Unknown said...

The political analysts also recognize bahawa only on Musa Aman era, then a form of development in this country.

Unknown said...

"Although we live in the various tribes and religions, we must remain united to ensure the welfare of this country and perpetuated the mix, "he said.

Unknown said...

He said although the country was startled by the Sulu pengganas pencerobohan issue in Lahad Datu, people need to be convinced of the helm of Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak and forces the state to ensure the safety of the issue could be resolved soon.

Unknown said...

Sabah Chief Minister Datuk Seri Musa Aman is content with the spirit and willingness wheel Barisan Nasional (BN) and the choice of the people to face the 13th general highway (PRU-13), at the time when-when.

Unknown said...

"Today I pay a visit Sandakan, in particular Regional Center Drawing lots (PDM) namely PDM and PDM River Wood River Rod and I was happy to hear the good news here PDM head than they have been willing bahawa."

Unknown said...

Clear indication of choice will feast was held not long before the announcement of selections Suruhanjaya Kingdom (SPR) overnight pengundi new listings will digazetkan on 22 February. It digazetkan last time, register voters have pengundi 13.3 million, including 3.1 million new pengundi.

Unknown said...

"We understand people mahu bahawa lots for BN is lots for the transformation agenda for the country and lots of security and stability for a brighter future," said the prime minister."

Unknown said...

Sixth Prime Minister of the country had a visit all 13 countries but give the foundation to several countries to ensure victory for the joint.

«Oldest ‹Older   201 – 277 of 277   Newer› Newest»